1. INKOOP TRENDS 2021

    INKOOP TRENDS 2021
    Supply Value heeft de belangrijkste trends voor 2021 binnen het inkoopvakgebied onderzocht. Aan de h

    FASE: PARTIJ SELECTIE

    FASE: DIENSTVERLENING PROCES: LEVERING

    PRODUCTIE EN OPERATIE

    FASE: DIENSTVERLENING

    PROCES: LEVERANCIERSELECTIE

    PROCES: LEVERING

    PRODUCTIE EN OPERATIE

  2. Update Nederlandse IT-wanprestatiejurisprudentie

    Update Nederlandse IT-wanprestatiejurisprudentie
    Veel IT-projecten blijken nog steeds moeilijk in te kaderen. Oorspronkelijke verwachtingen over plan

    FASE: TRANSITIE

    AUTEUR: LID

    TYPE: ARTIKEL

    THEMA: JURIDISCH

    PROCES: EXIT CONTRACTBEËINDIGING

  3. Juridische aspecten van exitmanagement

    Juridische aspecten van exitmanagement
    Waar twee partijen ‘uit elkaar gaan’ ontstaan altijd discussies rond het ontvlechten van de samenwer

    FASE: TRANSITIE

    AUTEUR: LID

    TYPE: ARTIKEL

    PROCES: EXIT CONTRACTBEËINDIGING

  4. Leiderschap bij verandering

    Leiderschap bij verandering
    Organisaties veranderen voortdurend en bezinnen zich daarbij op hun producten en diensten en op de m

    FASE: TRANSITIE

    AUTEUR: LID

    TYPE: ARTIKEL

  5. Bijzondere zorgplichten van IT-leveranciers

    Bijzondere zorgplichten van IT-leveranciers
    Eén van de manieren waarop klanten IT-leveranciers kunnen aanspreken in geval van een mislukt IT-pro

    FASE: DIENSTVERLENING

    AUTEUR: LID

    THEMA: JURIDISCH

    PROCES: LEVERING PRODUCTIE EN OPERATIE

  6. Culturele diversiteit in outsourcing

    Culturele diversiteit in outsourcing
    In een artikel over hoe om te gaan met culturele diversiteit in Outsourcing ligt de conclusie zodani

    FASE: VERKENNING

    TYPE: ARTIKEL

    THEMA: DIVERSITEIT

  7. When does the employee follow the work – and particularly when not

    When does the employee follow the work – and particularly when not
    ENG - If outsourcing constitutes a transfer of undertaking, all dedicated employees involved in the

    TYPE: ARTIKEL

    AUTEUR: LID

    FASE: TRANSITIE

    PROCES: HR

  8. The Orchestration of Dynamic Capabilities within Shared Service Centers

    The Orchestration of Dynamic Capabilities within Shared Service Centers
    The specific aim of the thesis is to investigate bundling and centralizing the service-delivery mode

    TYPE: THESIS

    AUTEUR: LID

    THEMA: SSC

  9. Tussen loodzwaar en vederlicht: de zorgplicht - Een onderzoek naar de (niet-bijzondere) zorgplicht van de IT-opdrachtnemer

    Tussen loodzwaar en vederlicht: de zorgplicht - Een onderzoek naar de (niet-bijzondere) zorgplicht van de IT-opdrachtnemer
    De zorgplicht rukt steeds verder op in het vermogensrecht. Volgens Lamers is het huidige “zorgplicht

    THEMA: JURIDISCH

    THEMA: ZORGPLICHT

    AUTEUR: LID

    TYPE: THESIS

    FASE: DIENSTVERLENING

  10. Early Supplier Involvement in Public IT Procurement

    Early Supplier Involvement in Public IT Procurement
    Early Supplier Involvement is a concept from the Japanese automotive industry with considerable bene

    BRANCHE: OVERHEID

    FASE: VERKENNING

    TYPE: THESIS

    AUTEUR: LID

    THEMA: EARLY SUPPLIER INVOLVEMENT

  11. Interview about 'The Black Swan'

    Interview about 'The Black Swan'
    Nassim Nicholas Taleb schreef het boek The Black Swan. Wist je dat men vroeger dacht dat zwarte zwan

    TYPE: VIDEO

    THEMA: CORONA

    AUTEUR: EXTERN

    FASE: ARTICULEREN VAN BUSINESS BEHOEFTE

  12. Outsourcing the pain, keeping the pleasure: effects of outsourced touchpoints in the customer journey

    Outsourcing the pain, keeping the pleasure: effects of outsourced touchpoints in the customer journey
    Firms struggle to manage touchpoints in their customer journey that consumers perceive as dissatisfy

    AUTEUR: LID

    TYPE: ARTIKEL

  13. Collaboration – four steps to deployment

    Collaboration – four steps to deployment
    The four steps are: 1. Align mutual interests and objectives. 2. Understand drivers and requirements

    AUTEUR: LID

    TYPE: ARTIKEL

    THEMA: SAMENWERKING

  14. Could customers and suppliers redeem us from post-COVID-19’s economic crisis?

    Could customers and suppliers redeem us from post-COVID-19’s economic crisis?
    The immediate shock of being confronted with the COVID-19 pandemic, plus the world’s governments’ re

    AUTEUR: LID

    TYPE: ARTIKEL

    THEMA: CORONA

  15. Waarde creëren in de keten: de effecten van marktgerichtheid, duurzaamheid en innovatie

    Waarde creëren in de keten: de effecten van marktgerichtheid, duurzaamheid en innovatie
    Uitbesteding heeft geleid tot grote afhankelijkheid van leveranciers. Leveranciers bepalen niet alle

    AUTEUR: EXTERN

    TYPE: ARTIKEL

  16. Video webinar Crisisaanbesteding

    Video webinar Crisisaanbesteding
    Ondanks de moeilijke tijden wordt dienstverlening nog steeds uitbesteed, onder andere door de overhe

    AUTEUR: SOURCING NEDERLAND

    TYPE: VIDEO

  17. Presentatie webinar Crisisaanbesteding

    Presentatie webinar Crisisaanbesteding
    Ondanks de moeilijke tijden wordt dienstverlening nog steeds uitbesteed, onder andere door de overhe

    AUTEUR: SOURCING NEDERLAND

    TYPE: PRESENTATIE

  18. Leveranciers vroegtijdig betrekken bij ICT aanbestedingen binnen het publieke domein

    Leveranciers vroegtijdig betrekken bij ICT aanbestedingen binnen het publieke domein
    Supply Value heeft in samenwerking met Universiteit Twente onderzoek gedaan naar het vroegtijdig bet

    AUTEUR: LID

    TYPE: ARTIKEL

    FASE: PARTIJ SELECTIE

    THEMA: EARLY SUPPLIER INVOLVEMENT

    PROCES: LEVERANCIERSELECTIE

  19. The multi-sourcing journey of a European retailer: A roller coaster ride or smooth sailing?

    The multi-sourcing journey of a European retailer: A roller coaster ride or smooth sailing?
    During the last decade, the scope of IT outsourcing arrangements evolved from a dyadic client–vendor

    AUTEUR: LID

    TYPE: ARTIKEL

    BRANCHE: RETAIL

  20. Tussen wal en schip: positie van werknemers bij heruitbesteding

    Tussen wal en schip: positie van werknemers bij heruitbesteding
    Wat gebeurt er bij een overname met de werknemers die de uitbestede werkzaamheden eerder verrichtten

    AUTEUR: LID

    TYPE: ARTIKEL

    FASE: TRANSITIE

    PROCES: TRANSITIE TRANSFORMATIE EN OVERDRACHT

    PROCES: HR

  21. Rabobank start verkoop 'boekhoudrobots'

    Rabobank start verkoop 'boekhoudrobots'
    De financiële sector staat al langer onder druk, toenemende druk vanuit de Fintechs, lagere rentesta

    AUTEUR: EXTERN

    TYPE: ARTIKEL

    THEMA: INNOVATIE

  22. Unpacking request for partner

    Unpacking request for partner
    Paper over hoe Vested te implementeren bij het aangaan van een nieuwe contractuele samenwerking vana

    AUTEUR: EXTERN

    TYPE: PAPER

    MODEL: VESTED

  23. Innovatie, samenwerken & ecosystemen

    Innovatie, samenwerken & ecosystemen
    De werkgroep innovatie heeft na twee eerdere Papers ervoor gekozen om in dit boek aandacht te bested

    AUTEUR: SOURCING NEDERLAND

    TYPE: PAPER

    THEMA: INNOVATIE

    THEMA: ECOSYSTEMEN

    THEMA: SAMENWERKING

  24. Regie van outsourcingscontracten

    Regie van outsourcingscontracten
    De in dit boek gepresenteerde methode om naar outsourcing te kijken vanuit relationeel perspectief (

    AUTEUR: SOURCING NEDERLAND

    TYPE: PAPER

    PROCES: REGIE

  25. Lean regie

    Lean regie
    Dit boek is opgesteld door een aantal personen uit de werkgroep Regie. Veel organisaties hebben de g

    AUTEUR: SOURCING NEDERLAND

    TYPE: PAPER

    PROCES: REGIE