Jaarlijks worden door Sourcing Nederland waarderingsprijzen uitgereikt. Het doel hiervan is iedereen in het vakgebied aan te moedigen hun sourcingdeskundigheid met anderen te delen en zo een bijdrage te leveren aan verdere professionalisering van sourcingsamenwerkingen.

Scriptieprijs: ter bevordering van onderzoek naar ontwikkelingen rond sourcing stelt Sourcing Nederland jaarlijks een bedrag van EUR 3.000 beschikbaar, te besteden aan een relevante studiereis. Gedurende het jaar, maar uiterlijk voor 1 december, kunnen deelnemers zich aanmelden door hun scriptie in te zenden. De deskundige jury onder leiding van Erik Beulen maakt een eerste selectie en zal drie genomineerde scripties benoemen. Daarna volgt de beoordeling en wordt de prijswinnaar bekend gemaakt. Kijk hier naar de voorwaarden voor deze prijs.

Prijswinnaar 2019:
Ook dit jaar waren er weer een groot aantal fantastische scripties die gestreden hebben om de Sourcing Nederland scriptie prijs. Bij de drie genomineerde scripties stond de relatie en het verbeteren van de relatie tussen uitbesteders en leveranciers centraal.
Baukje Stam schreef haar scriptie aan Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch over het meten van outsourcing happiness – Giarte’s app XLAMAZING. Dat leverde haar een verdienstelijke derde plaats op.
Als tweede eindigde Aida Huskic. Zij schreef een heldere verhandeling over trust-based dynamische factoren binnen ICT samenwerkingen bij Zelfstandige Bestuursorganen aan de Open Universiteit. In haar scriptie stond “openheid” centraal.
Vinay Oedayrajsingh Varma liep voor zijn scriptie aan de Universiteit van Leiden stage bij KPMG. Hij schreef zijn scriptie over vested outsourcing. Dat leverde een doorwrocht verhaal op met een grondige analyse van literatuur en een groot aantal interviews. Zijn scriptie werd door de jury als beste beoordeeld.

Essayprijs: jaarlijks verschijnen verschillende publicaties over het sourcingvakgebied. Iedere professional wordt uitgenodigd om voor 1 december van dat jaar zijn/haar artikel of white paper in te zenden.  In december worden door een deskundige jury onder leiding van Bauke van Dalen alle ingezonden artikelen beoordeeld op vernieuwing, toegankelijkheid en relevantie. Hieruit worden drie inzendingen genomineerd en wordt uiteindelijk de beste publicatie benoemd. De prijsuitreiking volgt tijdens één van de evenementen.

Prijswinnaar 2019:
‘Outsourcing the pain, keeping the pleasure: effects of outsourced touchpoints in the customer journey' door Anne-Madeleine Kranzbühler, Mirella Kleijnen en Peeter Verlegh. Klik hier om het essay te lezen. 

Beste spreker: tijdens onze seminars delen vakgenoten op basis van vrijwilligheid hun kennis en ervaring. Door het invullen van de evaluatieformulieren krijgen we terugkoppeling van de deelnemers. De hoogst scorende nodigen we tijdens een evenement nog een keer uit op het podium om hem of haar extra te bedanken voor de bijdrage.


Prijswinnaar 2019: 
Frank Willems met zijn college
'Organizational change en digitale strategie'